SAMTALENS INDHOLD

I. Jøderne er historiens hemmelige magt – dødsfjender af Egypten, Rom og Tyskland – deres allierede: “sandsigerne og tegntyderne”, pøbelfolket – Hadets Bibel

II. Det Gamle Testamente skildrer jødernes grusomheder mod andre folkeslag – et stærkt nationalt og socialt førerskab skal regere jordens folk

III. Jøderne er hverken internationale eller nationale – de tilraner sig overalt forrettigheder, rigdomme og politisk magt – Rom, Tyskland, Rusland, Frankrig, England, Amerika – de mangler selv en statslig tradition – zionismen og dens mål om en jødisk stat og verdensherredømmet

IV. Store mestre i løgnen – Kristus var ikke-jøde – jødernes blodritualer og menneskeofringer i det Gamle Testamente – ritualmord: moderne eksempler på schæchtninger af kristne – jødernes indflydelse på Frederik den Store og dennes malplacerede tolerance – hadet mellem Kristus og jøderne – nationalsocialismen står hverken til højre eller til venstre – forvirringen af teologerne, især de protestantiske

V. Jøderne har infiltreret kulturliv, politik og økonomi – kristendommen er blevet forvansket af jøden Paulus – “landstrygerne”

VI. Jødernes indflydelse på den katolske kirke – på Karl den Store – på korstogene og den germanske åreladning – på den protestantiske kirke – Luther – hans oversættelse af Satansbibelen er blevet forfalsket af jøderne – hans godtroenhed – den jødiske Messias er en brutal hund – Luthers skyld: den mest frygtelige tragedie – humanisterne og deres vildførelse af Luther – erstatnings-lutherdommen har sejret

VII. Jesuitterne – jødernes grænseløse hovmod – Talmud som udtryk for det jødiske væsen, dens perversiteter og hadet til alle ikke-jøder – jødernes forræderi mod Tyskland og de tyske arbejdere – jødernes religion og magtbegær – Luthers opfordring til jødeforfølgelser – Dostojevskij og hans frygt for et jødisk herredømme – russisk ørken – jøderne er i dag de virkelige herrer i Rusland og Tyskland

VIII. Afslutning – jødernes endelige mål – Lucifers tragedie

Samtale mellem Adolf Hitler og mig, HELIKON 2002, s. 7-8.